"Terroir de San Martín"


Aquest vi és literatura i de la bona. Si a l'etiqueta d'aquest vi l'escriptora Marta Rivera de la Cruz cita: "Quizá por efecto de la penumbra, confundió las gotas del vino con una mancha de sangre", en el meu cas em creuria que es tracta de la sang de Déu... Em refereixo a "Las Moradas Initio 2008", un vi de la bodega Viñedos de San Martin de la DOP Vinos de Madrid ubicada a la Sierra de Gredos. Recordem que aquesta DOP està formada per quatre subzones de producció: Arganda, Navalcarnero, San Martin de Valdeiglesias i El Molar. ¿Però què és el que més m'ha cridat l'atenció d'aquest vi? Fa unes setmanes vaig observar a la guia de vins de "La Semana Vitivinícola 2020", que les garnatxes d'aquesta bodega eren de les millors puntuades d'Espanya. Fa uns díes vaig anar a visitar a l'amic Ivan, un autèntic enamorat dels vins que té un establiment amb nom de D.O a Santa Coloma de Gramanet, es diu Arribes de Duero (ja sabeu la DOP situada a Castella i Lleó entre les províncies de Salamanca i Zamora i on trobem varietats tan interessants com la Juan Garcia o la Rufete...) i Eureka!!! tenia Initio però no l'anyada vigent "2013" sinó la "2008". A partir d'aquest moment la decisió no va ser fàcil, ja que habitualment les garnatxes tenen un baix contingut en tanins i són molt sensibles a l'oxidació. Davant la meva susceptibilitat vaig comprar altres vins i aquest en concret l'Ivan me'l va regalar. Doncs bé, la meva sorpresa al tastar-lo va ser majúscula, en nas la concentració de fruita madura era important, molt especiat (clau) sobre un fons de cacau i regalèssia. En boca tota la seva complexitat es manifestava a través dels tanins dolços, concentració de fruita negra i balsàmics. Postgust llarg, un fons reductiu molt subtil i encara una acidesa encomiable... Per cert, gens alcohòlic tot i els seus 15% vol...

M'imagino que quan l'Ivan amb tota la seva generositat em va obsequiar aquesta delicia de vi, ja sabia amb el que em trobaria i suposo que coincidirà amb mi quan li digui que per aconseguir aquesta capacitat de guarda, aquesta excelent acidesa i aquesta elegància de garnatxa nomès pot ser a partir del "Terroir de San Martin": ceps centenaris, baix rendiments i molt bona mà que actuen tal com diuen ells com a components naturals...


Lázaro "levantate y anda"







Comentarios

Entradas populares de este blog

Plaça del Vi 7

Vins Brisats...

Vins a cegues...