Vins a cegues...


Qualsevol dia és bo per fer volar la imaginació i per obrir els sentits a través del vi. Un dia d'aquesta setmana vaig anar a dinar al Mishima Sushi Bar situat a la part alta de Barcelona. El Jose em va recomanar com a primer plat un Usuzukuri Toro Ikura.  Doncs, a partir d'aquest moment va començar el show. Li vaig demanar un vi blanc a copes i improvisadament me'l va fer tastar a cegues. En nas era molt expressiu, aromàtic i floral però en boca era molt diferent amb un final lleugerament amargant, i va ser just en aquest precís moment davant dels seus ulls amatents quan el meu cervell en qüestió de segons va començar a voltar per totes les zones vitivinícoles del món fins que li vaig contestar que era un Torrontés fet a Argentina. I va resultar que sí, que es tractava d'un Cinco Sentidos Torrontés 2019 elaborat a la província de Mendoza. Recordem que aquesta varietat es cultiva majoritariament a Espanya i Argentina i que la variant més estesa és la Riojana (Originaria del creuament entre la Criolla Blanca i el Muscat d'Alexandria).
Tanmateix, encertar un vi a cegues és una tasca molt difícil i almenys en el meu cas com a sommelier no és un objectiu (crec que mai em presentaré a un concurs tipus cata per parelles, etc), ja que per a mi el tast de vins és un fons de coneixement, gaudi, memòria i no de competitivitat.
L'exemple que això és molt complicat, ho vaig viure amb el pròxim plat. Amb el Tekami de salmó el Jose va portar un altre vi blanc sense descobrir l'ampolla. La primera sensació olfactiva va ser molt fresca, flor blanca, poma però en boca em va despistar perquè era voluminós, envolvent i untuós i això em va recordar a una Viognier, no de la zona de Condrieu- Côtes du Rhône però sí de la zona del centre de la península. La qüestió és que era un Dos Claveles Pedro Ximénez 2019 de la famosa bodega de la D.O Montilla Moriles, Toro Albalá, però una versió de blanc tranquille, fresc, sense criança ni el raïm de verema tardana pansificat, ja que el veremen la segona setmana de juliol per obtenir menys concentració de sucres.

Imagineu si pot despistar una sola varietat segons clima, altitud o mètode de l'elaboració... 




Lázaro "levantate y anda"

Comentarios

Entradas populares de este blog

Plaça del Vi 7

Vins Brisats...